This post has already been read 1974 times!
miejsce budowy: duńska stocznia Brdr. Oland
rok budowy: 1978
port macierzysty: Gdańsk
typ jachtu: Borghegn OC 45
typ ożaglowania: kecz
materiał: stal
długość: 13,8 m
szerokość: 4 m
zanurzenie: 2 m
żagle: Genua 60 m² (roler), Kliwer 32 m² (roler), Grot 32 m², Bezan 15 m², Spinaker, Fok sztormowy
liczba koi: 7 (9-10)
zbiornik wody: 600 l stalowe + 200 l elastyczne
zbiornik paliwa: 800 l
silnik: YANMAR 4JH4G-TBE 76 KM
wyposażenie:
elektronika: GPS, EPIRB, VHF DSC, Navtex, Autopilot, Kompas elektroniczny, Radar (sprzężony z kompasem elektronicznym, GPS i chartplotterem), Echosonda, Wiatromierz, Log z czujnikiem temperatury wody, Inmarsat mini-C, Telefon satelitarny Iridium, AIS, SART, Chartplotter, Reflektor radarowy, Generator wiatrowy, Akumulatory: 3×220 Ah (oświetlenie i nawigacja) + 120 Ah – rozruch, tratwa SOLAS Pack A 10 os
wyposażenie hotelowe: Lodówka, Kuchenka gazowa 4 palnikowa z piekarnikiem, butle 11 Kg w kokpicie (2 szt.), Ciepła woda (z obiegu chłodzenia silnika), Ogrzewanie: piec Dickinson Antarctic, Webasto
pozostałe: Winda kotwiczna, 100 m łańcucha 10 mm, Kotwica główna Rocna 33Kg, zapasowa Delta 40Kg, Ponton Zodiac Cadet 310S z silnikiem Mercury 6KM
właściciel/armator: Artur Krystosik
Isfuglen (duń. Zimorodek, dla Duńczyków oznacza to żelaznego bądź stalowego ptaka)
wyprawy polarne:
w ramach programu Shackleton 2015 odbyły się wyprawy:
2014 – 2015 – Georgia Południowa
2017 -2018 – dookoła Ameryki Południowej i do Antarktydy
źródło:
http://www.shackleton2015.pl
This post has already been read 1974 times!