Selma Expeditions

This post has already been read 1430 times!

miejsce budowy: Stocznia CM Merret w Bretanii (Francja) fot. Ewa Skut
rok budowy: 1981 r. – Mean Ruz II, od 2006 r. Selma Expeditions
port macierzysty: Gdańsk
typ jachtu: linie teoretyczne oparto na liniach znanego w tamtym czasie z prędkości i dzielności morskiej jachtu regatowego Ktiter II
typ ożaglowania: kecz
materiał: stal
długość kadłuba: 20,28 m
szerokość: 4,95 m
wysokość boczna: 3,96 m
zanurzenie: 2,67 m
powierzchnia ożaglowania: 162 m²
liczba koi: 12
silnik: Perkins 6.354M o mocy 122 KM (89,5 kW)
wyposażenie:
nawigacja: log, sonda, wiatromierz Raymarine, radar Furuno, sonar Wreck Finder firmy Echopilot, Navtex, GPS Garmin (oraz zapasowy przenośny),
łączność: radiostacja pośredniofalowa MF/HF – ICOM 802 z AT 140, UKF-ka stacjonarna ICOM IC-M505EURO z HM162 (oba modele z DSC), przenośne UKF-ki Standard Horizon HX270E 2 szt, telefon satelitarny Iridium nr +881621440894
ratunkowe: tratwa Solas 12 os., boja EPIRB – GME 406 Manual, transponder radarowy SART – Sevenstar S.701, kamizelki pneumatyczne z pasami bezpieczeństwa, kamizelki Solas, kombinezony ratunkowe
instalacja elektryczna: 24V/12V/230V, 2 niezależne alternatory 24V napędzane silnikiem, generator 230V, przetwornice 24V/230V
zbiorniki: paliwo 2000 l, woda słodka 2000 l
do lądowania: dwa pontony ze sztywną podłogą Lodestar 350 & 370, z przyczepnymi silnikami Yamaha 8 i 15 hp

właściciel/armator: Selma Expeditions sp. z o.o.

uroczysty (polski) chrzest Selmy odbył się w Gdańsku-Górkach Zachodnich 3 listopada 2006 r.; matką chrzestną jachtu została Agnieszka Malik

wyprawy polarne:
2007 – Spitsbergen

2007/2008 – Antarktyka

2008/2009 – Antarktyka

2009/2010 – Antarktyka

2010/2011 – Antarktyka

2011/2012 – Antarktyka

2012/2013 – Antarktyka

2013/2014 – Antarktyka

2015 – Antarktyda – Morze Rossa

2015 – Arktyka – Grenlandia Zachodnia i Przejście Północno-Zachodnie

2015/2016 – Antarktyda

2016/2017 – Antarktyda

2017/2018 – Antarktyda

2018/2019 – Antarktyda

źródło:
www.selmaexpeditions.com 

fot. Ewa Skut

This post has already been read 1430 times!

Dodaj komentarz